نام : سمیه
نام خانوادگی : هاشمی
مدرک تحصیلی: کارشناسی
شماره تلفن داخلی : 105
پست سازمانی : سرپرست امور مالی
نشانی پست الکترونیک شهرداری :این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
نقش امورمالی درشهرداریها :
با توجه به قوانین ، آیین نامه ها وبخشنامه ها در شهرداری و ضوابط و دستورالعملهای مربوطه ، شهرداران برای رهبری دستگاه اجرائی خود و تصمیماتی که دراین خصوص اتخاذ مینمایند ، ارتباط مستقیمی میبایست با نحوه گردش عملیات مالی برقرارنموده تا ضمن انطباق عملکرد با بودجه ، کنترل و مراقبت بر حسن جریان گردش امورمالی بنحومطلوب و برطبق ضوابط انجام پذیرد . عدم آشنایی و تسلط با این موضوع در خصوص بودجه برنامه ای ( که اخیرا بصورت عملیاتی درآمده ) و ضوابط وصول درآمد ، طرق ایجاد تعهد و انجام هزینه و 000 ، نه تنها در کوتاه مدت باعث تضعیف حقوق قانونی شهرداری دردوره عملکرد میشود ، بلکه بروز مغایرتهای قانونی متعدد نیز در آینده مسائلی را در پی خواهد داشت که تبعات آن گریبانگیر شخص شهردار و مسئول امور مالی شهرداری خواهد شد .
شرح وظایف مسئول امورمالی :
ـ رهبري و اداره امور درآمد ، كارپردازي ، حسابداري ، اموال و انبارها.
ـ نظارت بر تهيه و تأمين تجهيزات و ملزومات اداري در چهار چوب ضوابط ذيربط.
ـ نظارت بر انجام تشريفات مناقصه و مزايده در معاملات شهرداري و رعايت آئين نامه هاي مالي و حسابداري شهرداري و انطباق با مقررات مالي .
ـ انجام تعهدات مالي در حدود اعتبارات مصوب طبق مقررات مالي شهرداريها.
ـ نظارت و كنترل عمليات مالي مؤسسات و واحدهاي تابعه شهرداري و مراقبت در حسن گردش امور مالي و حسابداري آنها.
ـ نظارت بر ثبت و نگهداري حساب سپرده هاي قانوني ، ضمانت نامه ها ، قراردادها و تعهداتي كه متضمن موارد مالي در شهرداري هستند.
ـ نظارت بر انجام روشهاي مميزي اسناد و رسيدگي به مدارك مالي ، حسابداري ، شهرداري و انطباق با مقررات ذيربط.
ـ نظارت بر حسن اداره امور انبارهاي مختلف شهرداري و نگهداري حساب آنها.
ـ نظارت بر حفظ و نگهداري اموال شهرداري و كنترل فرمهاي مختلف و دفاتر اموال .
ـ شركت فعال در جلسات و كميسيونهايي كه شهرداري تعيين مي كند.
ـ ارزيابي مستمر و ارائه گزارش و آمار فعاليتهاي امور مالي به مديريت.
ـ انجام ساير اموري كه از طرف مافوق ارجاع مي گردد.
مشخصات جمعی
مجموعه امورمالی شامل واحدهای ذیل و با شرح وظایف مشخص شده می باشند :
واحد حسابداری :آقای عباس خداپرست
واحد کارپردازی :آقای روح اله امینی هرندی
واحد انبار واموال :آقای حسین زمانی
واحد درآمد :آقای فرشید حیدری
واحد حسابداری
نام ونام خانوادگی مسئول حسابداری : آقای عباس خداپرست
ـ اداره امور حسابداري اعم از تأمين اعتبار ، دريافت و پرداخت ، اعتبارات و تعهدات ، تنظيم حسابها ، رسيدگي و مميزي اسناد هزينه اي.
ـ انجام تعهدات مالي در حدود اعتبارات بودجه مصوب طبق مقررات و آئين نامه ها و دستورالعملهاي مالي .
ـ تنظيم فهرست حقوق و مزاياي كاركنان شهرداري.
ـ نظارت بر ثبت و نگهداري كليه دفاتر اعم از روزنامه ، معين وكل ، دفاتر بانكها و ...
ـ تهيه و تنظيم فهرست هر يك از كسورات قانوني ، اسناد و پيگيري لازم جهت واريز مبالغ آن به حسابهاي مربوطه.
ـ ثبت و نگهداري حساب سپرده هاي قانوني ، ضمانتنامه ها ، قراردادهاو تعهداتي كه متضمن موارد مالي است.
ـ همكاري و هماهنگي لازم با طرح و برنامه در تهيه و تنظيم بودجه شهرداري.
ـ تهيه صورت مغايرت هاي بانكي و رفع اختلافات بانكهاي مختلف.
ـ جمع آوري ، ثبت و طبقه بندي و تجزيه و تحليل اطلاعات مالي و ارائه گزارش آن به مراجع ذي صلاح مطابق دستورمافوق .
ـ بررسي صورت حساب آمارهاي مالي و تنظيم تراز عمليات و تأييد صحت آنها.
ـ تهيه و تنظيم و ارائه گزارش از فعاليتهاي انجام شده و مشكلات به مديريت مالی .
ـ انجام ساير اموري كه از طرف مافوق ارجاع مي گردد.
واحد کارپردازی
نام و نام خانوادگی مسئول کارپردازی : روح اله امینی هرندی
ـ اداره و نظارت بر امور كارپردازي ، خريدهاي داخلي و خارجي.
ـ پيش بيني تجهيزات و ملزومات اداري و برآورد هزينه آنها با همكاري واحدهاي مسئول شهرداري.
ـ دريافت فهرست تجهيزات و ملزومات اداري مورد نياز واحدها و تنظيم برنامه خريد آنها حتي المقدور بصورت عمده .
ـ پيگيري خريد و توزيع مايحتاج كليه واحدهاي شهرداري بر اساس تقاضاهاي رسيده با نازلترين قيمت و با كيفيت مورد انتظار با در نظر گرفتن اعتبارات مصوب و هماهنگي با واحد اموال و انبار.
ـ تحويل اجناس خريداري شده به واحد اموال و انبار بر اساس ضوابط مرتبط.
ـ تنظيم اسناد هزينه لوازم خريداري شده طبق مقررات و آئين نامه مالي شهرداريها.
ـ انجام معاملات جزئي توسط متصدي خريد پس از جلب موافقت رئيس مربوطه .
ـ تهيه و تنظيم و ارائه گزارش از فعاليتهاي انجام شده به مديريت مالي .
ـ انجام ساير اموري كه از طرف مافوق محول مي گردد.
واحد امور اموال و انبار
نام و نام خانوادگی مسئول انبار : حسین زمانی
ـ اداره و هدايت امور اموال و انبارهاي شهرداري.
ـ نظارت بر حسن اداره امور انبارهاي مختلف شهرداري و نگهداري حساب آنها و انجام امور انبار گرداني .
ـ پيگيري و نظارت بر تحويل و تحول اثاثيه منقول شهرداري و تنظيم فرمهاي مختلف و دفاتر اموال .
ـ صورت برداري و برچسب زدن بر روي اثاثيه و اموال منقول و كنترل در نحوة استفاده وسايل و قطعات ، ماشين آلات و لوازمي كه جنبه سرمايه اي دارند.
ـ پيش بيني لوازم و قطعات مورد نياز كه در انبارها موجود نمي باشد.
ـ تطبيق و كنترل اجناس خريداري شده و وارده و امضاء قبوض و فرمها و صورتجلسات مربوطه.
ـ تهيه و ارائه گزارش از فعاليتهاي انجام شده به مديريت مالي .
ـ انجام ساير اموري كه از طرف مافوق ارجاع مي گردد.
واحد درآمد
نام ونام خانوادگی مسئول واحد درآمد : فرشید حیدری
ـ برنامه ريزي ، هماهنگي و هدايت و كنترل امور مربوط به درآمدهاي عمومي و نوسازي شهرداري .
ـ نظارت و پيگيري مستمر در امر وصول درآمدهاي نوسازي و عمومي شهرداري.
ـ بررسي و مطالعه و شناسايي منابع جديد درآمدزا و پيشنهاد به مسئولین مافوق .
ـ پيگيري و اتخاذ تدابير لازم بمنظور استيفاي حقوق شهرداري و وصول بدهي مؤديان از طريق واحدهاومراجع ذيربط.
ـ نظارت و رسيدگي بر وصول عوارض كه مطابق قانون از طريق سازمانهاي دولتي و ساير مؤسسات وصول مي شود و بعداً بايد در وجه شهرداري واريز گردد.
ـ بررسي و مطالعه منابع درآمدي شهرداريها و پيشنهاد لازم در مورد لغو يا بر قراري عوارض جديد با همكاري واحدهاي مربوط به مراجع ذيربط.
ـ نظارت بر درآمد حاصل از فروش اموال و املاك شهرداري.
ـ نظارت بر وصول عوارض اماكن عمومي و پيشه وران.
ـ نظارت بر وصول عوارض اتومبيلهاو...
ـ نظارت بر درآمد هتلها و دكه هاي شهرداري با توجه به دستورالعملهاي صادره .
ـ انجام امورمربوط به تقسیط عوارض و پیگیری چکهای برگشتی مودیان .
ـ انجام امور مربوط به كميسيون ماده 77 قانون شهرداريها.
ـ بررسي و مطالعه و ارائه الگوها و روشهاي كارآمد و مطلوب بمنظور تسريع در امر وصول عوارض و درآمدهاي نوسازي و ساير درآمدهاي شهرداري.
ـ شركت فعال در جلسات و كميسيونهايي كه شهرداري تعيين مي كند.
ـ ارزيابي و ارائه گزارش از فعاليت ها و مشكلات به مدير مربوطه.
ـ نظارت در امر وصول درآمد نوسازي شهرداري و صدور دستورات لازم در چهار چوب ضوابط.
ـ رسيدگي به اعتراض مؤديان از طريق تشكيل كميسيونهاي مندرج در قانون نوسازي در مواقع لازم و همكاري و دعوت از مسئولان نوسازي شهرداري جهت شركت در كميسيونهاي مذكور.
ـ پيگيري عمليات وصول عوارض نوسازي با همكاري واحدهاي ذيربط بمنظور وصول اجرائيه هاي لازم جهت مستنكفين از پرداخت درآمد نوسازي.
ـ بررسي علل نوسانات در نتايج حاصله از وصول نوسازي و تنظيم گزارش در اين زمينه جهت اطلاع مقام مافوق.
ـ انجام ساير اموري كه از طرف مافوق ارجاع مي گردد.